Ontmoet ONZE ambassadeur: JEFFREY VAN HOOYDONK

JEFFREY VAN HOOYDONK

DreamDrive

IN ONDERNEMEN KRIJG JE EVEN MOOIE KICKS ALS IN DE SPORT. ALS EEN ONDERNEMER NIET VOORBEREID AAN ZIJN ZAAK BEGINT, GAAT DIE CRASHEN. MET ERVARING EN CONTROLE KAN HET EEN MOOIE RIT WORDEN.

Tip 1:
Zakendoen en vriendschap moet je kunnen scheiden van elkaar.

Tip 2:
Neem geen impulsieve beslissingen, laat er altijd minstens een nacht over gaan.

Tip 3:
Opportunisme hoort niet thuis in zakendoen. Een naam maak je pas na jaren.

JEFFREY VAN HOOYDONK IS EEN GELUKKIG MAN DIE VAN ZIJN ZIJN AUTOSPORT PASSIE ZIJN KON MAKEN.  MAAR HET IS EEN HARDE WERELD WAAR VEEL GELD IN OMGAAT. HIJ HEEFT MET SCHA EN SCHANDE ONDERVONDEN HOE BELANGRIJK HET IS OM VANAF HET BEGING DUIDELIJKE AFSPRAKEN TE MAKEN.

Jeffrey is opgegroeid in de autoracewereld. Zijn vader heeft het eerst slipcircuit in België op de markt gezet. Zelf heeft hij leren rijden op zijn elfjarige leeftijd. Intussen geniet hij als professioneel toppiloot naam en faam in de sector. Hij richtte Dreamdrive op, dat een breed aanbod heeft aan stages voor zowel onervaren rijders als volleerde piloten op zoek naar de perfectie. Kortom, hoe kan je bij het autorijden fun laten samengaan met veiligheid.

ZIJN CARRIÈRE VERLIEP NIET IN EEN RECHTE LIJN

Initieel werkte Jeffrey in het familiebedrijf van zijn ouders. Hij heeft er ervaren hoe moeilijk is om met familie te werken en om het subtiele evenwicht tussen vriendschap en ondernemen te respecteren. Als gevoelsmens had hij de neiging om mensen te snel zijn vertrouwen te schenken. Naast Dreamdrive heeft hij een bedrijf opgericht dat zuurstofapparaten aanbiedt aan topsporters om sneller te recupereren van slopende prestaties.  Het gebrek aan duidelijke afspraken met zijn vertegenwoordigers heeft hem zuur opgebroken.

Zakelijke relaties blijven voor hem een moeilijke afweging tussen nemen en laten. Het lange termijn aspect moet hierin bepalend zijn, want het duurt lang om een naam op te bouwen. Zelfs in de haaienwereld die de autosport is moet je de mensen recht in de ogen kunnen blijven kijken. Daarom moet je via degelijke contracten zo weinig mogelijk aan het toeval overlaten en vermijden om uitzonderingen toelaten.