Ontmoet ONZE ambassadeur: Dieter Troubleyn

Dieter Troubleyn

Long Run Learning

DE DAG NA DE LAATSTE VOORSTELLING WAS IK NIET MEER SUPERSTAR MAAR WAS IK NIKS STAR, WANT IK WAS EEN FREELANCER.

Tip 1:
DURF NIEUWE BESTEMMINGEN TE GEVEN AAN JE TALENTEN

Tip 2:
DENK NIET DAT GOED WERK VANZELF NIEUW WERK GEEFT

Tip 3:
VALLEN IS NIET ERG, MAAR ZORG DAT JE SNEL WEER OPSTAAT

DE ROLLERCOASTER VAN DE FREELANCER. ANTICIPEREN EN NETWERKEN ZIJN CRUCIAAL.

Duizendpoot Dieter Troubleyn is vooral gekend als Henk uit “Familie” en heel wat andere verschijningen in primetime. Maar het gezien vanuit de coulissen gaat het leven in de showbizz niet over rozen.

Als 15-jarige droomde Dieter over een rijke carrière in de entertainment sector als presentator, zanger en danser. Hij zag zijn kans bij de opkomst van VTM, maar werd afgewezen wegens te jong en onervaren. Nadien heeft hij zijn talenten getoond als lid van het VTM promoteam. Op een zeker moment heeft hij zijn stoutste dromen overtroffen: hoofdrol en presentator in primetime, oprichter van de Soap band, DJ….

Maar bij succes was zijn grootste valkuil om te denken: “Als ik goed mijn werk doe komen er wel goede zaken uit”. Hij charmeerde het publiek, maar vergat te lobbyen naar de uiteindelijke beslissers. Hij had niet in de gaten dat intens netwerken de belangrijkste regel van het spel was. Zo kwam hij af en toe op een zijspoor terecht.

 

VAN ENTERTAINMENT NAAR COMMUNICATIE

Gewapend met een persoonlijke marketingstrategie, heeft hij op zeker moment de stap naar Nederland gezet, met als ultieme kroon op zijn werk de hoofdrol in musical Jesus Christ Superstar. 250 keer trad hij op in een volle zaal, gevolgd door staande ovaties. Maar nadat de musical van de affiche verdween, had hij plots geen ander werk. Van de ene op de andere dag kwam er 0 euro binnen. Hij had nog steeds niet in de gaten hoe belangrijk netwerken is.

Zijn vrouw heeft hem aangemaand om zijn troeven in kaart te zetten en verder te kijken naar dan de showbizz. Zo werd het voor Dieter duidelijk dat hij zijn talenten ter beschikking kon stellen van bedrijven, door het ontwerpen van bedrijfsfilms, interne communicatie of productvoorstellingen.

Met zijn vrouw richtte hij tenslotte Long Run Learning op rond e-learning, coaching, en keynote speeches. Zo leren ze ook andere mensen zichzelf her uit te vinden.